Известие

Collapse
No announcement yet.

Размисли и страсти за спирачната система

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ще взема да ви отделя в отделна тема, с тия размисли и страсти за спирачките...

    Иначе, при рязко натискане на спирачките, тежестта на автомобила се прехвърля напред и е силно вероятно при това рязско спиране и стандартните пружини и амортисьори, да се активира абс, поради загубата на сцепление на задните колела, вследствие олекването!
    Това някой отчете ли го?
    Някой отчита ли че при едни и същи, гуми, дискове, накладки и кола и със и без работещи амортисьори, колата има коренно различен спирачен път?

    Темата е доста обширна.


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
      Пешка, ти кога си имал хубави високоскоростни гуми, с ДОт от същата година, в която ги ползваш?

      При хубави гуми, добра настилка (хубав асвалт), здрави амортисьори и 257мм диск на тегло примерно 1400 кг. е физически невъзможно да заключиш колелата при 190 км/ч реална скоррост.
      Да няма да заключат защото просто нямат физическата възможност да преодолеят кинетичната енергия на автомобила. Единственото което правят е да прегряват, а както всички знаем това не е никак в полза на автомобила и по никакъв начин не подобрява спирането даже удължава спирачният път. Да изкоментираме ли аналогичната ситуация която предлагаш, но с по големи дискове?
      Колко ще е спирачният път и времето за което ще спреш.
      Както знаем работата на спирачтата система е да превърне кинетичната енергия в механична, а при трансформацията се отделя голямо количество топлина която единствено и само вреди. Другата страна малкият диск прегрява доста по бързо от големия, защото по начало има доста по малка контактна повърхност и доста по малко метал за отдаване на топлината.
      Що се отнася до това кое е по добре аз залагам на твърди амортисьори нови гуми и колкото се може по големи дискове в това число и накладки.
      Бобка аз гледам гумите ми да не са на повече от 4-5 години, защото и двамата от опит знаем колко е важен ДОТа.
      Темпрас с 284 съм ако трябва да бъдем честни и да карам на 195.65.15 защото така съм избрал и недей да мислиш, че нямам проблеми със спирането. АБСа ме рита непрекъснато и не заради друго, а заради това, че гумите с които съм в момента са отвратителни, а и са на възраст. С нови гуми е приказка, но когато им дойде времето.

      Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

      Comment


      • #18
        С кофти гуми на всички ни е ясно как рита АБС. Сам призна, че караш с такива. С чисто нови гуми, ама наистина нови, не си и помисля да рита при 180 и фабрични спирачки. Фабричните дискове не са достатъчни за спиране от висока скорост, а колата фабрично може да развие такава. Това е проблема!
        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Tempras Покажи съобщение
          С кофти гуми на всички ни е ясно как рита АБС. Сам призна, че караш с такива. С чисто нови гуми, ама наистина нови, не си и помисля да рита при 180 и фабрични спирачки. Фабричните дискове не са достатъчни за спиране от висока скорост, а колата фабрично може да развие такава. Това е проблема!
          И точно за този проблем има максимално разрешена скорост, за съответният участък от пътя.
          Повечето коли среден клас, спират от 100км/ч до 0 в рамките 40м.
          http://autobild.bg/%D0%9A%D0%BE%D0%B...80%D0%B5/a8663
          Обърни внимание кои коли с кои колограми и размер гуми спират най-добре.
          Last edited by Furious 155; d.m.y г., 15:33.


          Даването на газ, води до пристрастяване!
          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
          Volvo V50 2.0D by RuBig

          Comment


          • #20
            Никъде в ръководството за експлоатация не пише, че колата е ограничена на 140км/ч заради малките спирачки. Пише максимална скорост 210км.
            1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Tempras Покажи съобщение
              Никъде в ръководството за експлоатация не пише, че колата е ограничена на 140км/ч заради малките спирачки. Пише максимална скорост 210км.
              В същото ръководство, обикновенно пише да се спазват правилата за движение по пътищата, да не караш пил, да слагаш колан и т.н.


              Даването на газ, води до пристрастяване!
              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
              Volvo V50 2.0D by RuBig

              Comment


              • #22
                Също така не пише никъде: забранено управлението по аутобан, на които няма ограничение на скоростта
                1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                Comment


                • #23
                  90-те години стандартите са били такива. Спирачките на тогавашните автомобили са доста по-слаби от това, което днес се вгражда. Поради тази причина - ъпгрейда на спирачките на нашите бабички при по-спортно каране е силно препоръчителен. Вече дали някой минава на по-големи 4, 6, 8 бутални апарати, червени, зелени, жълти, пембени накладки, 284, 305, 330мм дискове, си е негов избор. Със сигурност ще усети разликата. Човек, който слага 300+ дискове, едва ли ще пести от гуми и джанти.

                  Блокиране на колелата при Алфа 155 с 257 дискове при скоростите, за които се говори в темата, е невъзможно.
                  Бивши: 155 2.5 V6, 156 2.4 JTD 150, 166 FL 2.0 CF3
                  Настоящи: 155 2.0 8V - първата любов + 155 2.0 16V донор + 155 2.5 V6
                  Thank you, VFTI, thank you!

                  Comment


                  • #24
                    Определено това за 90-те е вярно. Тази тенденция с недостатъчно големи, а и много често невентилирани дискове, я има също при германците, при това на разни тежки комбита. Истината е, че огромния плюс на по-новите коли е не какво да е, а електронното разпределение на спирачното усилие - каквото и да правим, няма да имаме такива спирачки.
                    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Tempras Покажи съобщение
                      Определено това за 90-те е вярно. Тази тенденция с недостатъчно големи, а и много често невентилирани дискове, я има също при германците, при това на разни тежки комбита. Истината е, че огромния плюс на по-новите коли е не какво да е, а електронното разпределение на спирачното усилие - каквото и да правим, няма да имаме такива спирачки.
                      При рязко спиране с 200+ с какво помага тая система!?
                      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                      Comment


                      • #26
                        Още малко офтопик, ама тая статия с най-добре спиращите коли много нагласена ми се струва с тия вурстове и една Киа за цвет
                        Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

                        Comment

                        Working...
                        X